רפואה סינית לטיפול בצינון

רפואה סינית לטיפול בצינוןצינון הוא מצב שאינו נוח אשר עלול להיגרם באמצעות זיהום חיידקים, זיהום פטרייתי או זיהום נגיפי. במקרים אחרים עלול הצינון לנבוע מתגובה אלרגית. בהתאם לאופי ההצטננות, מופיע כאב במצח, בין העיניים או באזור הגרון.

בדרך כלל מופיעות הפרשות צהובות או ירוקות מהאף שלעיתים קרובות מטפטפות לתוך הגרון. בנוסף לכאבים, קיימת תחושת כובד בראש. מצב זה עלול להפוך לכרוני, במיוחד כאשר ההצטננות שבה לעיתים קרובות.

טיפול בצינון באמצעות דיקור

אלא אם אדם מקבל מנוחה מספקת, ונמנע ממזונות מגבירי ליחה, לא ישתפר מצב הצינון. חשוב לטפל במחלה מתחילתה באופן עמוק על מנת למנוע זיהום חמור הדורש טיפול אנטיביוטי. מעגל הקסמים של דלקות חוזרות ונשנות ושימוש תכוף באנטיביוטיקה יכול להתפתח ולגרום להחלשת יתר של המערכת החיסונית, מה שמגביר אף יותר את הסיכויים להתרחשות זיהומים עתידיים.

דפוסי האבחון הקלסיים לצינון הם חום גבוה, תפקוד ריאות לקוי, או תפקוד לקוי של הכבד וכיס המרה. בניגוד לטיפול התרופתי הניתן בדרך כלל על ידי הרפואה הקונבנציונלית, הרפואה הסינית ממליצה על טיפול המתמקד בעשבי תיבול ונקודות דיקור.

התגובה הגופנית לדיקור ולטיפול בצמחים מופיעה בתוך ימים ספורים. נקודות דיקור לצד האף, ועשרים נקודות דיקור נוספות באזור המעי הגס, יעילות במיוחד לניקוי מעברי הנשימה והסינוסים באף. נקודות אלו כואבות במקצת במשך טיפול או שניים, אך אי הנוחות מתוגמלת בדרך כלל בסילוק מיידי של הזיהומים במעברי הנשימה והסינוסים. נקודות אחרות לדיקור נבחרות על פי הדפוס המסוים של חוסר ההרמוניה הניצב בבסיס הבעיה בסינוסים, והן משתנות ממטופל למטופל.

טיפול בצינון באמצעות צמחים

מרפאים סיניים מרכיבים נוסחת צמחים כבסיס יעיל לריפוי צינון. תרכובות אלו כוללות אבקת צמחים, תמצית פירות, תמצית פרח המנגוליה, שורש באי צ'י וצמח מנטה או שורש מנטה. הטיפול מתבצע באמצעות חימום נוסחת צמחים זו וקירורה באמצעות מספר עשבי תיבול כגון פרחי יערה ושורש הואנג צ'ין המתווספים לתערובת כאשר המטופל סובל מחום גבוה או ליחה צהובה.

בנוסף, משתמשת הרפואה הסינית בתרכובות צמחים שונות, המותאמות אישית לכל מטופל, לטיפול בגודש באף וגרון כואב. לצד הטיפול בצמחים מעניקים מרפאים סיניים גם גלולות תמצית פרח המנגוליה להשלמת הטיפול בצינון.

תזונה לצינון

על פי הרפואה הסינית, תזונה נאותה חשובה במיוחד להשגת הרמוניה גופנית בכל מקרה של מחלה המאופיינת בריר וליחה, שכן מזונות רבים מגבירים אותם. המטופל מתבקש להימנע ממזונות קרים, שמנוניים וחריפים מידי. ממתקים מחמירים את המצב וגורמים לעיתים לכאבים מיידיים בגרון ומחריפים את הגודש באף.

עם ניקוי החיידקים הגורמים לצינון, יש לנקוט בטיפול מעורב של שורשים ועשבי תיבול לשם תהליך של טיהור הטחול. הרפואה הסינית גורסת כי כאשר הצ'י של הטחול חזק, הוא מייצר פחות ריר והמערכת החיסונית מקבלת יכולת טובה יותר להדוף את ההצטננות.

דילוג לתוכן