הומאופתיה לטיפול בשפעת

הומיאופתיה
טיפול הומיאופתי ושפעת

עם בוא עונת החורף יש להשכיל ולהתכונן להילחם בנגיף השפעת. למרות שכולם סבלו משפעת פעם אחת או אחרת, אנשים רבים אינם מבינים כי לעיתים מדובר במחלה קשה. שפעת עלולה להתבטא בטמפרטורת חום גוף גבוהה מעט המלווה בגודש באף, או להתפתח למצב חמור.

זוהי מחלה נגיפית מדבקת אשר נגרמת באמצעות נגיפי שפעת סוג ב', שאחראים בדרך כלל למגיפה המתרחשת מידי שנה. וירוסים אלו עשויים להיות זנים שונים, הגורמים לתת שפעת, היות והם שונים מהווירוס המקורי, אך שומרים על חלק ממאפייניו.

זנים של נגיף השפעת אשר גורמים למחלה עשויים להשתנות משנה לשנה. רוב האנשים מתאוששים בקלות וללא בעיות בתוך שבוע עד שבועיים, אך לעיתים המחלה גורמת לזיהום חיידקים, כגון דלקת אוזניים, דלקת בסינוסים, ברונכיטיס, או דלקת ריאות.

אנשים בעלי היסטוריה של בעיות אסטמה או בעיות בסימפונות, נשים וילדים בגילאי חצי שנה עד שנתיים, ונשים בהיריון, נמצאים אף הם בסיכון מוגבר לסיבוכי שפעת.

תסמיני השפעת

תסמיני נגיף השפעת עלולים לגרום לחום, גודש באף, שיעול יבש, כאבי גרון, צמרמורות, רעד, כאבי גוף, כאבי ראש, עייפות ולעיתים מופיעים תסמינים במערכת העיכול כגון בחילות, הקאות ושלשולים.

גישה הומיאופתית לטיפול ב שפעת

לא קיים טיפול רפואי ספציפי לשפעת אלא רק כהקלה על הסימפטומים שלה. התרופות הניתנות לחולים פועלות על מנת לדכא את התגובה הטבעית של הגוף.

אנטיביוטיקה אינה משפרת את תגובת המערכת החיסונית. ניתן לצרוך את התרופות על מנת להקל על התסמינים למשך מספר שעות ולהמתין שהווירוס ימתן את עוצמתו.

לפעמים טיפול הומופאתי יעיל יותר

לעומת זאת, תרופות הומיאופתיות נלחמות בנגיף. קיימות תרופות הומיאופתיות רבות אשר משפרות את התסמינים במהירות ומבריאות את הגוף.

הטיפול בטוח ויעיל עבור ילדים ומבוגרים כאחד. תרופה הומיאופתית מעוררת את המערכת החיסונית, כך שהמחלה נפתרת במהירות תוך צמצום תחושת חוסר הנוחת.

תרופות הומיאופתיות עובדות על עיקרון אחר לגמרי, והן משפרות את יכולת הגוף להילחם בזיהום ולהשמידו. בנוסף, הומיאופתיה מונעת התפתחות סיבוכי שפעת כגון דלקות אוזניים, אלרגיות או אפילו אסטמה.

יסוד עקרונות ההומיאופתיה מתבססים על ההנחה כי שפעת אינה מחלה ספציפית אשר נובעת מגורם יחיד, אלא נובעת משילוב גורמים. תרופות הומיאופתיות מתמודדות עם קבוצת הנסיבות הגורמות לאדם אחד לפתח את תסמיני המחלה בעוד שאדם אחר אינו מפתח אותם.

בהתבסס על הגישה הקלאסית של הומיאופתיה, רופא הומיאופת מתבונן על אדם הוליסטי. כלומר, שילוב הנפש, הגוף והרגש, ואינו בוחן את התסמינים בלבד.

טיפול הומיאופתי משפר את החוסן הגופני מפני הזיהום, וחולים שעברו טיפול הומיאופתי מבחינים לעיתים קרובות כי הם סובלים מפחות הצטננויות ושפעת בזכות שיפור רמת בריאותם הכללית.

מהות הטיפול

כל אדם הסובל משפעת מקבל טיפול הומיאופתי ייחודי לו, בהתבסס על תמונת מצב הכוללת את התסמינים, מצבו הרגשי, ההיסטוריה הרפואית שלו, מצבו הבריאותי והנפשי. הרופא ההומיאופת מתאים ומרכיב את התרופה ההומיאופתית באופן ייחודי לכל מטופל.

דילוג לתוכן