טיפול טבעי בשפעת

טיפול טבעישפעת היא זיהום בדרכי הנשימה המאופיין בתסמינים שיכולים להשפיע על כל הגוף. הסימפטומים כוללים:
התפרצות פתאומית שלחום גבוה, כאבי ראש,כאבי שרירים וכאבי פרקים, שיעול (בדרך כלל יבש), צמרמורת, כאב גרון, גודש באף ונזלת.

תסמיני מחלת השפעת יכולים לגרום לאי נוחות.תרופות מרשם המטפלות בתסמינים עשויות להקל על התחושה הכללית, כאשר נלקחות זמן קצר לאחר הופעת התסמינים. במקרים רבים, עם זאת, תרופות ביתיות פשוטות יכולה להיות כל מה שהאדם צריך.

כיצד השפעת מאובחנת?

קשה לקבוע בוודאות על נוכחות הנגיף על בסיס תסמינים בלבד.בדיקה רפואית עשויה להיות נחוצה כדי לקבוע אם אדם חלה בשפעת. ישנן בדיקות שיכולות לקבוע אם יש שפעת, כל עוד נבחנים תוך 2או 3הימים הראשונים שלמחלה.

האבחנה בדרך כלל נעשית על רקע תסמיני המחלה הנפוצים.

המלצות לטיפול והתמודדות

שתייה מרובה. השפעת מלווה באיבוד נוזלים ולפיכך עשוייה לגרום להתייבשות,במיוחד אם יש הקאות או שלשולים.כדאי להגביר את צריכת השתייה בתקופה זאת.מים, כך גם מיצי הפירות, משקאות קלים, ומרקים.

מומלץ להימנע מצריכת משקאות המכילים קפאין, משום שקפאין הוא חומר משתן. תה צמחים עם דבש יכול להרגיע כאבי גרון.

כאשר חשים בחילה, חשוב לשמור על לגימות קטנות של נוזלים. כדי להיות בטוחים שצריכת הנוזלים מספיקה, ניתן לבחון את צבע השתן אשר צריכה להיות צהבהבה ושקופה. רצוי להימנע כליל משתיית אלכוהול בתקופה זאת.

  • מרק – במשך דורות, מרק העוף נקשר להצטננות ושפעת . האם יש אמת בטענה הרווחת כי שתיית מרק מסייעת להחלמה מהירה? אולי. מחקר שפורסם בכתב עת אמריקאי, הראה כי מרק עוף עשוי לעזור ולהקל על תסמיני זיהום בדרכי נשימה עליונות, כמו השפעת. אולם לא כל הרופאים מסכימים כי יתרונות המרק הם מה שמזרז את תהליך ההחלמה.
  • מנוחה – חשוב ללמוד להקשיב לגוף.מומלץ להקפיד על מנוחה ולוותר על מטלות יומיות לנוכח תסמיני השפעת. חשוב להקפיד על שינה ארוכה לטובת מערכת החיסון.
  • מטלית לחה וחמה – ניתן להניח מטלית על המצח והאף. מטלית חמה היא דרך מצוינת להקל על כאב ראש או כאב שמקורו בסינוסים.

תרופות טבעיות לשפעת

מאחר ולתרופות אנטיביוטיקה אין כל השפעה על וירוס השפעת, לא ניתן להשתמש בהם לטיפול במחלה.

ישנן תרופות מסוימות אשר יכולות לסייע לגוף להילחם בנגיף ולזרז את תהליך ההתאוששות. עם זאת, מספר זנים של הנגיף יצרו חסינות לתרופות אלה עם השנים.

יתר על כן, אחת הדרכים היעילות ביותר לטיפול בשפעת הוא על ידי מנוחה ושתייה מרובה של נוזלים במהלך היום. לכן, מרכזי בריאות רבים מייעצים להתמודד עם תסמיני השפעת באמצעות תרופות טבעיות.

טיפול טבעי לשפעת

שתיית מים חמים בתוספת טיפות דבש או לימון.זה מרגיע את התסמינים ובו בזמן משחרר את הליחה הנוצרת. מומלץ לחזור על זה 2 או 3 פעמים ביום.

הרתחתכף זרעי חילבה בחצי ליטר מים חמים. ההרתחה נעשית עד אשר המים מפחיתים בנפחם כשליש מהכמות המקורית שלה. לאחר מכן, להוסיף כפית מיץ ג'ינג'ר טרי לתערובת, יחד עם כפית דבש.

שימוש בדבש, בצל ומיץ לימון מסייע בהקלת כאבי גרון. לתה ג'ינג'ריש השפעה מצוינת עלהגוף והדבר מסייע להקלה על התסמינים של השפעת.

תזונה מתאימה

ישנם מספר מזונות שיכולים לעזור להגביר את החוזק והחסינות של הגוף, וסיוע ביכולתהגוף להילחם בנגיף. במקביל , מזונות אלה מקלים על התסמינים. לכן, הדרך הטובה ביותר הוא לעקוב אחרתזונה ספציפית כדי לשפר את הטיפול בשפעת.

תזונה טיפוסית לחולי שפעת צריכה להכיל כמות גדולה של פירות וירקות טריים. בעקבות אובדן התיאבון , קשה לצרוך את הכמויות הנדרשות.

לכן, ניתן לדבוק במיץ פירות, מיץ ירקות טרי ומרק ירקות. מרק עוף יכול להועיל. מומלץ לשמור על התזונה הזאת במשך שלושה או ארבעת הימים הראשונים . ניתן להוסיף חלב בהמשך לתפריט היומי.

כשתסמיני השפעת נעלמים, ניתן לשלב מזונות מוצקים לתזונה. חשוב לוודא ולהקפיד אחר תזונה מאוזנת הכוללת פירות טריים, ירקות, חלבון , שומנים ופחמימות מורכבות . ירקות בעלי עלים ירוקים כמו כרוב, תרד, ברוקולי, גזר, ג'ינג'ר, שום, בצל, אשכוליות, תפוזים ומיץ תפוזים, לימון ופלפלים.

דילוג לתוכן