צמחי מרפא יעילים מאוד במקרים של צינון

צמחי מרפאצינון, התקררות, הצטננות או דלקת חריפה של הלוע העליון והאף, היא מחלה נגיפית קלה אך מדבקת ביותר הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות, כלומר בבית הקול וקנה הנשימה, הגרון והאף. תסמיני המחלה כוללים נזלת, התעטשויות, גרון צורב, עייפות, כאבי ראש, גרון מלא ליחה ועוד. באופן עקרוני הצינון נמשך כשבוע, אך התסמינים השונים עשויים להימשך אף שלושה שבועות ברציפות, כשבעיקר מדובר על הכיח, הנזלת והשיעול.

מדובר במחלה נפוצה מאוד כשבאופן ממוצע שיעור ההידבקויות במחלה בקרב מבוגרים עומד על שתיים עד ארבע הידבקויות מדי שנה. בקרב ילדים בגילאי בית הספר מדובר על שיעור גבוה אף יותר, שיכול להגיע עד לשתיים עשרה הידבקויות מדי שנה. בקרב הציבור הרחב קיים בלבול רב בין צינון לבין שפעת.

שפעת היא מחלה זיהומית אחרת הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות ותסמיניה מזכירים מאוד את תסמיני הצינון, אך ברוב המקרים תסמיני הצינון נחשבים לקלים יותר בהשוואה לתסמיני השפעת. בין היתר נבדלים התסמינים של שתי המחלות בכך שתסמיני השפעת מתאפיינים בעלייה מהירה מאוד של חום הגוף, בצמרמורות, כאבי שרירים ותשישות.

האם ניתן לטפל בצינון באמצעות אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא משפחה ענפה של תרופות הפועלות נגד חיידקים. מאחר וצינון נגרם על ידי נגיפים, הרי שהתרופות במשפחה זו פשוט אינן יעילות במיגור הפתוגנים הגורמים לצינון. עם זאת, ניתן באמצעות אנטיביוטיקה לטפל בסיבוכים השונים של ההצטננות שמקורם בזיהומים חיידקיים שהצליחו להתיישב בגוף במהלך הצינון. סיבוכים חיידקיים פוטנציאליים של צינון הם לדוגמה סינוסיטיס, דלקת ריאות, דלקת של האוזן התיכונה ועוד.

שימוש בצמחי מרפא להקלת התסמינים של הצינון

מאחר ואין תרופה שיכולה למגר את הנגיף ומאחר וכדי להגיע לכדי ריפוי כל מה שיש לעשות הוא להמתין בסבלנות עד שהמערכת החיסונית תמגר את הפתוגנים שגרמו לצינון, הרי מבחינה טיפולית כל שניתן לעשות זה להביא להקלה במידת החומרה של התסמינים. זאת ניתן לעשות על ידי שימוש בצמחי מרפא שונים המסוגלים להרחיב את דרכי הנשימה ולהקל על הגודש באף ובגרון.

אחת הדרכים היעילות ביותר שניתן לצרוך בהן צמחי מרפא היא על ידי חליטה שלהם. בין היתר מדובר על תה המופק משורש הג'ינג'ר, קמומיל ולימון. בנוסף נפוץ השימוש בצמח מרפא הנקרא אכינצאה. חומר זה מספק תמיכה טובה לסובלים מצינון באופן תכוף.

צמחי מרפא לחיזוק המערכת החיסונית

ככל שמערכת החיסון של המטופל תהיה חזקה יותר, כך תדירות ההידבקויות תהיה נמוכה יותר והדבר נכון גם בנוגע למידת החומרה של התסמינים ולמשך הזמן שבו ייאלץ להתמודד עם המחלה. נכון להיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של צמחי מרפא שלא מיועדים לטפל באופן ספציפי בצינון, אלא לשפר ולחזק את המערכת החיסונית של המטופל. בין היתר מדובר על צמחים כגון: מרווה רפואית, פלפלת חריפה, רוזמרין רפואי, קינמון, תימין, תה ירוק ועוד.

עבור מי מומלץ לעשות שימוש בצמחי מרפא?

כל מי שחש בשיפור במצבו על רקע שימוש בצמחי מרפא, מוזמן לעשות בהם שימוש במהלך תקופת הצינון או באופן שגרתי למניעת הידבקות במחלה. עם זאת, חשוב ביותר להתייעץ עם רופא קונבנציונאלי לפני התחלת הטיפול בצמחי מרפא. מעבר לכך שצמחי מרפא מסוימים עלולים לגרום לנזקים בשימוש כרוני וממושך, הרי שישנם צמחי מרפא שעשויים ליצור אינטראקציות שליליות עם תרופות מסוימות.

כך למשל בנוגע לאכינצאה שהזכרנו מוקדם יותר, לא מומלץ ליטול את האכינצאה למשך יותר משבועיים ברציפות ובנוסף יש לציין כי האכינצאה עשויה ליצור תגובות שליליות במקרה שבו המטופל צורך תרופות כרוניות שונות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

Bionette נזלת אלרגית

דילוג לתוכן