שפעת ללא חום

שפעת ללא חוםלמרות שחום הוא אחד מסימני ההיכר של השפעת, קיימים מקרים בהם השפעת יכולה להופיע ללא חום.

שפעת ידועה בכך שגורמת לתסמינים אופייניים כמו נזלת, כאבי שרירים, תחושה כללית רעה וחום. במקרים נדירים, השפעת תופיע ללא עליית חום, או עם עליית חום קלה בלבד.

במקרים אלו, יתבטאו תסמיני השפעת האחרים כמו נזלת, כאבי השרירים, שיעול וכו'. קשה מאוד להבדיל בין שפעת ללא חום ובין הצטננות "רגילה", אך אין חשיבות גדולה לאבחנה בין שתי המחלות מכיוון שהטיפול זהה – מנוחה, משככי כאבים ותרופות להקלה על נזלת ושיעול.

מקרים נדירים יחסית

חשוב להדגיש ששפעת ללא חום היא תופעה נדירה יחסית, וכמעט בכל המקרים שפעת תופיע עם עליית חום של מעל 38-39 מעלות. במקרים של שפעת ללא חום, עליית החום יכולה להיות מתונה בלבד, עד 37.5-38 מעלות או במקרים עוד יותר נדירים טמפרטורת הגוף תישאר תקינה.

באופן כללי, במקרים של שפעת ללא חום, נגיף השפעת מגיע אל דרכי הנשימה וגורם לתסמינים האופייניים אך משום מה לא גורם לעליית חום. מכיוון שאין עליית חום הדרך היחידה להבין שאכן מדובר בשפעת היא על ידי בדיקות מעבדה אבחנתיות, אשר לרוב לא מתבצעות מכיוון שמדובר במקרים קלים למדי.

הדגשה של תסמינים אחרים

במקרים של שפעת ללא חום הופעת התסמינים האחרים תהיה דרמטית יותר, ותצביע על כך שאכן מדובר בשפעת. חשוב לזכור שאחד ההבדלים החשובים בין שפעת להצטננות הוא הופעה משמעותית וקשה יותר של תסמינים בשפעת, ואכן, כאשר מדובר על שפעת ללא חום שאר התסמינים יהיו קשים ומשמעותיים יותר. במקרים כאלה, החולים יתלוננו על כאבי שרירים משמעותיים, על תשישות וחולשה משמעותיים יותר ועל נזלת ושיעול משמעותיים.

הטיפול בשפעת ללא חום

הטיפול בשפעת ללא חום זהה לטיפול בשפעת עם חום או הצטננות וכולל מנוחה בשילוב עם טיפול תרופתי תומך הכולל משככי כאבים, תרופות להקלה על גודש והפחתת שיעול ותרופות להקלה על כאבי גרון.

לעומת שפעת עם חום, בה משתמשים בעיקר באקמול בשל תכונותיו להורדת החום, בשפעת ללא חום ניתן גם להשתמש במשככי כאבים אחרים כמו איבופרופן ואופטלגין אשר יספקו הקלה טובה יותר על הכאב.

ראו גם:
דלקת גרון ללא חום

דילוג לתוכן