כאבי שרירים בגלל שפעת

כאבי שריריםכשהטמפרטורות בחוץ מצביעות על הצורך בהחלפת המלתחה לבגדים ארוכים וחמים יותר, הן מבשרות גם על התקרבות עונת השפעת. וירוס השפעת שכיח יותר במהלך החודשים הקרים, בהשוואה לכל תקופה אחרת בשנה.

התסמינים משתנים מאדם לאדם אך כוללים בדרך כלל חום גבוה, צמרמורות בלתי מוסברות, שיעול, הקאות, שלשול, עייפות קיצונית ושרירים כואבים. כשתסמינים אלו מחמירים, יש לקבל טיפול רפואי.

כאבי שרירים הם חלק מהתסמינים הנפוצים של שפעת, אך קיימות מספר תרופות המקלות את המצב.

השפעת מחלת השפעת על הכאבים

וירוסים גורמים לתסמיני השפעת הנפוצים, כוללים חום, כאבי ראש וכאבי שרירים. התסמינים מתרחשים בפתאומיות וגורמים לאדם להיות חלש יותר. השיעול היבש והעייפות נמשכים כשבוע עד שלושה שבועות.

סימנים המעידים על החמרת השפעת הם עלייה בחומרת התסמינים; חום גבוה, צמרמורות, קוצר נשימה, שיעול וכאבי שרירים. במקרים חמורים, הרופא ירשום תרופות המפחיתות את משך התסמינים.

כשהתסמינים מחמירים, הגוף מתכונן להילחם בנגיף הפולש באמצעות שחרור תאי אנטי וירוס וחלבונים. כתוצאה מכך, יורדות רמות האנרגיה ואדם חווה סחרחורת, דלקת, כאבי ראש וכאבי שרירים.

התמודדות עם נגיף השפעת אורכת זמן, השקעת אנרגיה וצריכת תרופות. בהתאם לחומרת המחלה, הגיל והבריאות הכללית, נמשכת גם המחלה. הגוף עובד כמעט ללא הרף על מנת להילחם בווירוס, והשרירים כואבים כתוצאה מכך.

הקלת השרירים הכואבים מתאפשרת באמצעות אכילת יותר חלבונים, כגון בשר רזה, חמאת בוטנים, גבינה וחלב. בנוסף למשככי הכאבים, ניתן להשתמש בכרית חימום או לטבול באמבט חם להרגעת השרירים הכואבים.

תרופות לכאבי שרירים כתוצאה משפעת

התרופות ללא מרשם הזמינות ניתנות לרכישה בכל בית מרקחת או חנות בריאות. הן כוללות אקמול או תרופות אנטי דלקתיות כגון אדוויל, אקסדרין מוטרין ונפרוקסן. אקמול ותרופות אנטי דלקתיות מפחיתות חום ומקלות את כאבי השרירים והנוקשות. כל אדם מוצא את התרופה העובדת טוב יותר עבורו.

תרופות אנטי דלקתיות מקלות את הכאבים באמצעות הפחתת ייצור פרוסטגלנדינים, שהם חומרים דמויי הורמון הגורמים לכאבים ודלקת. אקמול משפיע על החלקים במוח המקבלים 'הודעות כאב', ומפחית את הכאבים.

בנוסף לתוספת החלבונים לתזונה, שתיית שפע נוזלים והקפדה על מנוחה, ובעוד שלא קיימת תרופה הממגרת את השפעת, התרופות הנמכרות ללא מרשם מסייעות להפחתת החום והשרירים הכואבים, כמו גם מקלות את תחושת הגודש בחזה, האף הסתום והשיעול, באמצעות דילול הריר.

מניעת שפעת

למרות שחיסון נגד שפעת מחזק את המערכת החיסונית ומגן מפני וירוס השפעת, הוא אינו יעיל במאת האחוזים, בעיקר בשל העובדה שזני השפעת משתנים ומתפתחים באופן קבוע.

יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות החיסון, כמו גם צריכת כל התרופות במרשם וללא מרשם המסייעות להתגוננות נגד השפעת. תזונה בריאה ומאוזנת היטב, הקפדה על שפע פעילות גופנית ומנוחה, הם צעדים נוספים לחיזוק המערכת החיסונית, הנלחמת בחיידקים ונגיפים פולשים.

דילוג לתוכן