ביטול טיסה בעקבות מחלה, האם יש ביטוח שמכסה?

ביטוחי נסיעות לחו"ל סטנדרטיים כוללים בדרך כלל כיסוי במקרים של הוצאות רפואיות למיניהן בחו"ל, אם כי ישנן גם הרחבות מסוימות שאפשר להוסיף לפוליסה. בשורות הבאות נעבור על המידע בנושא, המשיכו לקרוא כדי לא רק לרכוש את הביטוח המתאים, אלא גם כדי להבין כיצד מוזילים מחירים.

נתחיל עם כמה המלצות כלליות על ביטוחי נסיעות

באופן כללי, מבלי לציין חברת ביטוח כזאת או אחרת, קיימים ביטוחי נסיעות לחו"ל הכוללים כיסויים של ביטולים כחלק מהפוליסה. אבל, במקרים מסוימים חברות הביטוח מבקשות מהמבוטחים לרכוש הרחבות וביטוחים נפרדים שניתן לרכוש בנוסף לביטוח הסטנדרטי. לכן, לפני שאתם ממהרים לרכוש ביטוח נסיעות, ההמלצה שלנו היא לבדוק היטב את התנאים של הפוליסה. ככה תוכלו לוודא שהיא מכסה את הצרכים שלכם. כמו כן, כדאי להשוות מחירים בין חברות ביטוח שונות לפני שאתם רוכשים את הפוליסה, כי לפעמים ישנם פערים די משמעותיים במחירים בין חברות הביטוח. כעת, לאחר שהשארנו כאן כמה המלצות בסיסיות חשובות, נבין מהו ביטוח ביטול טיסה ומה הוא כולל.

מהו ביטוח ביטול טיסה ומה כולל?

קודם כל, לשאלה אשר לשמה התכנסנו כאן, התשובה היא: אכן כן, קיימים ביטוחי נסיעות לחו"ל אשר בין היתר גם מכסים ביטולים של טיסות עקב מחלות, אירועים ביטחוניים בארץ או בעולם, וכן עקב סיבות נוספות. אם אתם זקוקים למידע מקיף בנושא, קראו בגודיי על ביטוח ביטול טיסה בהרחבה. על קצה המזלג, ביטוחים אלו בד"כ מכסים את הסיטואציות הבאות:

  • החזר כספיים של כרטיסי טיסה, אם כי בחלק מהמקרים ההחזר הוא חלקי בלבד, לכן חשוב לוודא מה כוללים התנאים ומהם אחוזי ההחזר הכספי.
  • החזר כספי על בתי מלון, כאשר כלל האצבע כאן הוא כנ"ל, לעיתים חלקי בלבד.
  • החזר הוצאות כספיות עקב טיולים מאורגנים המבוטלים כתוצאה מנסיבות רפואיות, ביטחוניות וכו'.
  • החזרים כספיים על ביטול השכרת רכב בחו"ל, אטרקציות שונות ועוד. יש לציין, החזרים כספיים על אטרקציות בחו"ל ניתנים בד"כ רק כחלק מרכישת הרחבת ביטוח.

לסיכום, בהתאם למה המחיר נקבע?

בסופו של דבר, כאשר מדובר על מחירי ביטוחים, הפקטורים אשר משליכים על המחיר הם הפקטורים של "ריסק". במילים אחרות, עד כמה אתם בעצם מהווים סיכון עבור חברת הביטוח. בתוך כך, יש לציין כי מחירי הביטוח משתנים בין החברות, אך בד"כ, מחירי כל סוגי הביטוחים מושפעים מאותם פקטורים. למשל, גילאי המבוטחים, סוגי בעיות רפואיות קיימות, ניתוחי-עבר והיסטוריה רפואית, האם המבוטחים מעשנים או במשקל כבד ועוד. כמו כן, כמובן שחשוב לקחת בחשבון את יעד ומשך הנסיעה, היות כי מדינות מסוימות הן יותר ריסקיות מבחינת חברת הביטוח. למשל, מדינות עולם 3 למיניהן. לבסוף, בין אם תרכשו ביטוח זה או אחר, חשוב תמיד לעשות סקר שוק, כולל השוואת מחירים בין חברות ביטוח נסיעות לחו"ל.

מזוודה

דילוג לתוכן