רגע לפני שפונים לרופא: טיפים לטיפול בכאב גרון

טיפים להעברת כאב גרון
טיפים להעברת כאב גרון

כאבי גרון נגרמים כתוצאה מזיהומים נגיפיים ולא כתוצאה מחיידקים. כלומר, אם חשקתם באנטיביוטיקה דעו כי היא לא תסייע להקלת הכאב, כך שאין צורך לרוץ אל הרופא.

יחד עם זאת, כאב גרון עשוי להפריע לשנת לילה טובה, ולמרבה המזל, ניתן לטפל בו עם פתרונות טבעיים המסייעים להרגעת הכאב והגירוי.

הטיפים הבאים מומלצים לשימוש בכל פעם בה אדם מרגיש גרוד בגרון, צרידות, או כאב גרון קל. כמובן שאם התסמינים נמשכים או מחמירים, יש לפנות לייעוץ רפואי.

1. שורש ליקוריץ

מחקר שנערך לאחרונה הוכיח כי שיטה יעילה לטיפול בכאב גרון היא ערבוב שורש ליקוריץ עם מים, וגרגור הנוזל. מחקר שנערך בשנת 2009 הוכיח כי תרופה זו מרגיעה גרון כואב ומפחיתה שיעול בקרב מטופלים לאחר ניתוח.

2. בוקיצה חלקלקה

זוהי תרופה מסורתית, בה נהגו להשתמש האינדיאנים, להקלת כאבי גרון. היא מכילה חומר דמוי ריר, שכאשר הוא מעורבב עם מים, יוצר ג'ל חלקלק המסייע להרגעת הכאב. להכנת הנוזל יוצקים מים רותחים מעל הקליפה, מערבבים ושותים. בנוסף, ניתן להשיג לכסניות בוקיצה חלקלקה המקלות על הכאב.

3. שורש מרשמלו

בדומה לבוקיצה חלקלקה, שורש מרשמלו מכיל חומר דמוי ריר המרגיע ומעלים כאב גרון. פשוט מוסיפים מעט שורש מיובש לכוס מים רותחים כדי להכין תה, ושותים אותו פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

4. גרגור מי מלח

מספר מחקרים הוכיחו כי גרגור מי מלח חמים מספר פעמים ביום מפחית נפיחות בגרון, מסייע לשחרור ריר, ושוטף החוצה חיידקים או חומרים מגרים. רופאים ממליצים בדרך כלל על המסת חצי כפית מלח בכוס מים חמים. אם הטעם המלוח אינו נעים, ניתן להוסיף כמות דבש קטנה על מנת להמתיק מעט את התערובת.

5. מרווה ואכינצאה

מסייעות בהפחתת תסמיני כאב גרון. מחקר שנערך בשנת 2009 עקב אחר 154 ילדים בני 12, שסבלו מכאבי גרון. במשך שלושה ימים, הם קיבלו טיפול של תרסיס המכיל אכיניצאה ומרווה, והתבקשו לבצע שתי לחיצות תרסיס, עשר פעמים ביום. תוצאות המחקר הוכיחו כי התרסיס הטבעי הניב תוצאות יעילות בדיוק כמו תרסיס כימי המשמש לטיפול בכאבי גרון.

6. מנטה ונענע

תרסיסים המכילים שמן מנטה מקלים על כאב גרון, באמצעות דילול הריר, הרגעת הגרון והפחתת השיעול. מחקר שנערך בשנת 2011 הוכיח כי תרסיס משולב המכיל חמישה צמחי מרפא, כולל מנטה ונענע, משפר כאבי גרון, יותר מתרופות המכילות חומרים אנטי דלקתיים ואנטי בקטריאליים.

7. סוכריות מציצה ותרסיסים

מציצת סוכריות נגד שיעול מגרה את ייצור הרוק, ומסייעת בשמירת לחות הגרון. גם תרסיסים הנמכרים ללא מרשם יוצרים השפעה דומה. הם אינם מרפאים כאב גרון ואינם הודפים גורמים בסיסיים להתקררות, אך מסייעים בהקלה זמנית של הכאב.

8. דבש

נחשב לתרופה ביתית נפוצה לכאבי גרון. ניתן להוסיף אותו לתה, או פשוט לאכול אותו בכפית. מחקרים מדעיים אישרו כי זוהי תרופת פלא טבעית. מחקר שנערך בקרב 139 ילדים עם זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, לדוגמא, הוכיח כי הדבש היה יעיל אפילו יותר בהקלת שיעול לילי, מתרופות נפוצות נגד שיעול.

9. מנוחה

מרבית כאבי הגרון נגרמים כתוצאה מווירוסים המפתח דלקת בגרון, לכן יש להקפיד על שפע מנוחה על מנת לסייע לגוף להילחם בנגיף, ולהאיץ את תהליך ההחלמה ולפנות לרופא.

דילוג לתוכן