רפואה סינית לטיפול בדלקת גרון

טיפול בדלקת גרון באמצעות רפואה סיניתהרפואה האלטרנטיבית כוללת דרכי טיפול רבות אשר אחת הותיקות ביניהן היא הרפואה הסינית. רפואה סינית נחשבת בעיני רבים כעולם מרתק, ושימוש בה בדרך מושכלת יכול לסייע בהחלט בטיפול בדלקת גרון ותסמיני הצטננות נוספים.

הדרכים העיקריות לטיפול במחלות אלה על פי הרפואה הסינית הן דיקור סיני ושימוש במרכיבים תזונתיים וצמחי מרפא אשר ניתן להכין לבד או לרכוש בחנויות ייעודיות.

דיקור סיני

אחת הטכניקות הפופולאריות ביותר ברפואה הסינית היא הדיקור הסיני, אשר מסייע להקלה על תסמינים רבים במחלות שונות. דיקור סיני מתבצע על ידי החדרת מחטים זעירות באזורים ספציפיים בגוף בהתאם למיקום הכאב.

על פי תורת הרפואה הסינית, החדרת המחטים גורמת לשינויים אנרגטיים ולהשפעה על איברי המטרה, ובכך יכולה לגרום להפחתת התסמינים השונים. דיקור סיני משמש בעיקר כטיפול מונע, ולכן מתאים לאנשים הסובלים מאירועים חוזרים של דלקות גרון או מדלקות גרון כרוניות וטורדניות. בנוסף, הדיקור יכול גם לספק השפעה מיידית, ובמקרים מסוימים להקל על הכאב בצורה יעילה ביותר.

ג'ינג'ר

אחד מהמרכיבים הנפוצים ביותר בתזונה האסייתית, אשר נחשב גם כצמח מרפא חשוב ברפואה הסינית הוא הג'ינג'ר. על פי תיאוריות שונות, אכילת ג'ינג'ר והכנת תכשירים המכילים ג'ינג'ר יכולים לסייע להקל על כאבי הגרון ולהפחית את התסמינים השונים של דלקת גרון.

הג'ינג'ר, המכיל ג'ינג'רול, זינגיברן וסיבים, מסייע להורדת טמפרטורת הגוף, חיסול מזהמים, חיזוק הקיבה ועצירת השיעול. בנוסף, טעמו החריף של הג'ינג'ר מופיע בין היתר בזכות תכונותיו להמרצת הדם, אשר מספקת תרומה נוספת להקלה על כאבי הגרון.

ולכן, על פי התרבות הסינית שתיית תה ג'ינג'ר מקובלת מאוד אצל אנשים שמתחילים לפתח הצטננות או שהיו חשופים לגורמים שיכולים להביא להצטננות (לדוגמא נרטבו בגשם) ויכולה להפחית את תסמיני ההצטננות ואף למנוע את דלקות הגרון.

כיום ניתן להשיג בכל סופרמרקט תה מסחרי המכיל ג'ינג'ר, אך ניתן להכין תה ג'ינג'ר באופן טבעי בצורה קלה ביותר. הכנת תה בצורה עצמאית מבטיחה שהמרכיבים השונים שלו יהיו טריים וטובים, ושלא יוכנסו אליו חומרים בלתי רצויים.

חליטת ג'ינג'ר היא הדרך הפשוטה ביותר להכנת התה, בה פורסים ג'ינג'ר ומכניסים את הפרוסות הללו למים חמים. מומלץ להרתיח את החליטה למשך 3 דקות לקבלת התוצאות הטובות ביותר, וכמובן אפשר לאכול את הג'ינג'ר המבושל במקביל לשתיית התה.

דרכים נוספות להכנת תה ג'ינג'ר הן שילוב של תה אדום, סוכר חום וג'ינג'ר או שילוב נוסף של ג'ינג'ר, לימון ודבש. מלבד זאת, "מתכון" נוסף שאומץ במקומות רבים בעולם הוא קולה, ג'ינג'ר ולימון, אשר מקל על תסמיני הצינון ובנוסף לכך גורם לשיפור מצב הרוח בזכות הקפאין והסוכר המצויים בקולה.

צנון

מרכיב תזונתי נוסף אשר יכול לסייע להקלה על תסמיני הצינון ודלקת הגרון הוא צנון. הצנון, המכיל כ-90% מים וכמויות גדולות של ויטמין A, ויטמין C וסידן נחשב על פי הרפואה הסינית לאחד הירקות החשובים בטיפול בצינון וכאבי גרון.

אכילת הצנון יכולה לשפר את פעילות מערכת החיסון, העיכול, ספיגת נוטריינטים ולגרום לשינויים פיזיולוגיים נוספים אשר יתרמו להקלה על כאבי הגרון והצינון. בנוסף, אכילת צנון מגרה את התיאבון (הירוד אצל מצוננים וסובלים מכאבי גרון), מקררת את הדם ומקלה על הליחה. אנשים רבים מדווחים על שיפור במצבם לאחר שאכלו צנון, ושילוב של אכילת צנון אצל אנשים עם דלקת גרון יכול לשפר את מצבם הכללי ולקצר את משך המחלה.

במקומות רבים בסין, אנשים אוכלים צנון "חי" על בסיס קבוע במהלך החורף על מנת למנוע דלקות גרון והצטננויות. במידה וקיים קושי להתמודד עם טעמו החריף של הצנון, ניתן להכין סלט הכולל צנון ודבש, ולאכול אותו למשך מספר ימים. השילוב של הצנון עם הדבש (אשר ידוע בעצמו כמקל על כאבי גרון) הוא "נוסחה מנצחת" לטיפול בכאבי הגרון.

מתי לפנות לרפואה סינית?

שילוב הרפואה הסינית עם הרפואה המערבית יכול לספק תוצאות מרשימות בהקלה על תסמיני דלקת הגרון והצטננות. השימוש בטכניקות שונות של רפואה סינית כפי שתוארו יכול להפחית את מינוני התרופות, לשפר את המצב הכללי ולקצר את משך המחלה.

עם זאת, חשוב להבין שהרפואה הסינית משמשת כטיפול סימפטומטי בלבד, ולעולם לא כתחליף לאנטיביוטיקה, ועל כן יש להיבדק אצל רופא במידה ומופיעה עליית חום או דלקת הגרון קשה במיוחד.

דילוג לתוכן